Der er en række betingelser forbundet med din Sunweb coronavoucher, som du har fået udstedt fordi din rejse af forskellige årsager er blevet annulleret som følge af udbredelsen af coronavirus. Nedenfor har vi samlet betingelserne for denne voucher.
Der kan være forskellige årsager til hvorfor vi har udstedt en Sunweb coronavoucher til dig. Det kan bl.a. være som erstatning for mistede rejsedage, hvis vi har skulle hente dig hjem før din rejse oprindeligt skulle være sluttet.
Din Sunweb coronavoucher bliver sendt via e-mail til bookingansvarlige og vil have en unik voucherkode, som kan bruges til at betale for en erstatningsrejse. Den bookingansvarlige er den person, som bestilte den originale rejse. Det er tilladt at den bookingansvarlige deler voucherkoden med sine medrejsende, så de kan benytte hele eller dele af beløbet til at bestille en ny rejse hos os. Den bookingansvarlige har til ansvar at beskytte voucherkoden mod uautoriseret brug. Hvis den bookingansvarlige oplever at koden bliver brugt af andre, skal vi have besked herom.
Ved at benytte voucherkoden til at betale for en rejse, accepterer du voucheren. Du kan dele din voucherkode med andre. Hvis disse personer benytter din voucherkode til at betale med, bliver beløbet fratrukket din saldo. Så snart vi bliver bekendt med at en anden benytter sig af din voucherkode, vil vi advisere dig, så du har mulighed for at afvise brugen af din voucherkode. Dette skal gøres indenfor 14 dage eller mindre hvis afrejsedatoen ligger tidligere. Ved ikke at besvare i retmæssig tid godkender du brugen af din voucherkode. Hvis din nye rejse, som er betalt med voucheren, bliver aflyst pga. coronavirus, er du berettiget til refusion. Denne refusion vil også blive i form af en voucher.
Værdien af voucheren er lig med det beløb, du allerede havde indbetalt for din rejse på aflysningstidspunktet. Hvis beløbet for en ny rejse er højere end værdien af voucheren, betaler du differencen. Hvis værdien af voucheren er lavere end beløbet for den nye rejse, forbliver restbeløbet på voucheren.
Hvis du fuldt eller delvis indløser din Sunweb coronavoucher til at bestille og betale for en ny rejse, frasiger du dig retten til at søge om refusion af det brugte beløb fra Sunweb Group. Hvis du ikke ønsker at gøre brug af vores voucherløsning, kan du søge om refusion. Dette gør du ved at sende os en mail på voucher@sunweb.dkmed dit bookingnummer samt tilkendegivelse af, at du ønsker dit indbetalte beløb refunderet. Derefter vil vi tilbageføre beløbet til dig hurtigst muligt og senest 90 dage efter din planlagte afrejsedato.
Sunweb coronavoucheren kan bruges som betaling for alle rejser som udbydes på en af Sunwebs hjemmesider herunder Sunweb rejser, Sunweb skiferier og Eliza Was Here. Bemærk venligst at voucheren ikke kan benyttes til at bestille udflugter eller andet på destinationen.
Det er de generelle betingelser som gælder for rejsebestillinger betalt med en Sunweb voucher. Dette godkendes ved bestilling af en ny rejse, hvor du benytter voucheren som betalingsmiddel.
I tilfælde af at din nye rejse også bliver annulleret, enten af os eller af dig selv, og du er berettiget til refusion, vil Sunweb Group tilbagebetale beløbet i form af en voucher. Dette godkendes ved bestilling af en ny rejse, hvor du benytter voucheren som betalingsmiddel.
Du kan indløse din voucher som betalingsmetode, når du bestiller en ny ferie. Det gøres enten i trin 4 i rejsebestillingen eller i betalingsmodulet i Mit Sunweb.
Har du bedt vores salgs- eller kundeservicepersonale om at indløse din voucher for dig, skal du se bort fra eventuelle betalingspåmindelser, du modtager i perioden frem til at voucheren er indløst.
Vi beder dig have tålmodighed, der kan godt gå lidt tid fra du har indløst din voucher, til du kan se det på din booking.