8,7
Fantastisk

  • Lille hotel
  • Tæt på byens centrum
  • Shuttle-båd til Zeytouna-stranden

Det skønne Sultan Bey Hotel er ideelt placeret ved en lagune, hvilket sikrer en fredfyldt og afslappende atmosfære. Hotellets charmerende værelser, fordelt i små bygninger på ejendommen, tilbyder enten udsigt over den frodige have eller den smukke lagune. Fra solterrassen ved swimmingpoolen kan man nyde den betagende udsigt over lagunen, og via de nærliggende trapper er der direkte adgang til stranden og havet. For gæster, der ønsker at besøge en større strand, er der en gratis shuttle-båd til Zeytouna Beach. Her venter en idyllisk strand beliggende på en ø. Der er også mulighed for at tage en shuttle-båd (mod betaling) til Marina-havnen.

 

Hotellets spisemuligheder byder på et bredt udvalg af smagfulde retter, men hvis du søger en mere varieret kulinarisk oplevelse, tilbyder programmet 'Dine Around El Gouna' en unik mulighed for at udforske gastronomi fra forskellige hoteller og restauranter. Vouchere til dette program kan fås i receptionen.

 

For dem, der ønsker at udforske nærområdet, anbefales et besøg på Tamr Henna-pladsen, hvor du kan opleve de lokale butikker og hyggelige udendørs caféer.

Værelsestype

Dobbeltværelse almen (Garden View)
for 2 til 3 personer max. 2 voksne og 1 barn t.o.m. 12 år
  • størrelse ca. 28m²
  • 1 x dobbeltseng eller 2x enkeltseng
  • dobbelt sovesofa
  • balkon eller terrasse
  • minibar (mod betaling)
  • tv (satellit-tv)
  • telefon
  • aircondition
  • badeværelse med: brusebad, vask, toilet, hårtørrer
Dobbeltværelse Deluxe (Lagoon View)
for 2 til 3 personer max. 2 voksne og 1 barn t.o.m. 12 år
  • størrelse ca. 28m²
  • 1 x dobbeltseng eller 2x enkeltseng
  • dobbelt sovesofa
  • balkon eller terrasse
  • minibar (mod betaling)
  • tv (hollandske kanal(er))
  • telefon
  • aircondition
  • badeværelse med: brusebad, toilet, hårtørrer
Enkeltværelse
for 1 person
  • størrelse ca. 26m²
  • 1 x enkeltseng
  • balkon eller terrasse
  • tv (hollandske kanal(er))
  • telefon
  • aircondition
  • badeværelse med: brusebad, toilet, hårtørrer

Faciliteter

Generelt
  • Officiel klassifikation: 4 stjerner
  • samlet antal værelser: 115
  • moderne indrettet
  • børnevenligt
  • reception (er åben 24 timer i døgnet)
  • ingen elevator
  • safetybox (på værelset)
  • lobby
  • spisesteder: restaurant (åben fra kl. 18:30 - 21:00) (antal: 1)
  • barer: bar antal: 2
  • fælles tv-hjørne
  • ikke egnet for handicappede
  • shuttlebus
  • trådløst internet internet på fællesarealer (gratis), på værelset (gratis)
  • sengelinned inkluderet skiftes 3 gange pr. uge
  • håndklæder inkluderet skiftes 7 gange pr. uge
  • mulighed for bad ved ankomst/afrejse
  • bagageopbevaring
  • vaskeriservice: vaskeservice: mod betaling
  • rengøring af værelset 7 gange om ugen
  • kæledyr ikke tilladt
  • trådløst internet på offentlige områder: gratis
  • trådløst internet på værelset: gratis
  • aircondition: inkluderet i lejeprisen
  • wi-fi i reception: gratis
Restaurant
  • spisesteder: restaurant (åben fra kl. 18:30 - 21:00) (antal: 1)
  • barer: bar antal: 2
For børn
  • babyseng
  • barnestol
Tilkøb
  • turistskat: (betales lokalt)
Pools
  • håndklæder inkluderet
  • børnepool
  • udendørs swimmingpool(liggestole (gratis) )
Sport & underholdning
  • bordtennis
  • volleyball
  • dykning (mod betaling)
  • vandsport: motorsport: mod betaling, ikke-motoriseret: mod betaling
Wellness
  • wellness/spainkluderer: sauna, hamam behandlinger, tyrkisk dampbad
  • massage (mod betaling)

Forplejning

All Inclusive

Måltiderne serveres som buffet:

* Morgenmad kl. 7.00 - 10.00

* Frokost kl. 12.30 - 14.30

* Aftensmad kl. 18.30 - 22.00

* Te og kage kl. 16.00 - 17.00

* Drikkevarer på stranden kl. 11.00 - 17.00

* Alle lokale alkoholiske og alkoholfrie drikkevarer kl. 10.00 - 0.00

* Frokost på stranden kl. 12.30 - 14.30 (Afhent din voucher i receptionen og vælg én ret fra menuen)

* Læskedrikke på stranden ved Zeytouna Beach

8.7
Fantastisk
Baseret på 111 anmeldelser

{N} Gæsters anmeldelser

 
7.9
Review title
7.9
Review title

Anmeldelser

8,7
Fantastisk Baseret på 111 anmeldelser

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Mest bestilt af: Med partner
Fantastisk
Godt
Middel
Under middel
Utilfredsstillende
9,1
Beliggenhed
7,2
Børnevenlighed
8,4
Faciliteter
8,5
Værelse / lejlighed
9,1
Service / gæstfrihed
8,5
Valuta for pengene
8,7
Indkvartering generelt
8,7
Rengøring

Gæsters anmeldelser

Rejsetype
Vis kun anmeldelser på dansk

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Destination

Rodehavet

Opdag Rødehavet

Omgivelser

Beliggenhed
Ved stranden (sandstrand, liggestole, parasol)
Afstand til privat strand
Afstand til centrum: ca. 200 meter
Ved en sø
Afstand til lufthavn ca. 30 kilometer
Afstand til busstoppested ca. 400 meter
Afstand til pengeautomat ca. 300 meter
Afstand til nærmeste butikker ca. 200 meter
Afstand til nærmeste kiosk ca. 400 meter
Bemærk
Ønsker du at blive længere end 29 dage i månederne november til marts? Dette kan bookes gennem vores kundesupport.
Transport
Flyrejse

Vi flyver direkte til Hurghada og flyvningen tager ca. 5 timer. Ved ankomsten til lufthavnen mødes du af en lokal repræsentant for Sunweb.

Flytider

I de fleste tilfælde vil du kunne se flytiderne, når du bestiller online. Hvis afgangstiderne ikke bliver vist, er de endnu ikke kendt af os. Alle offentliggjorte flytider kan ændres uden forbehold.

Transfer

Det er muligt at tilvælge transfer i bookingtrin 1.

Transfertiden er som følger:

Hurghada - ca. 30 til 60 minutter

Soma Bay - ca. 45 til 90 minutter

El Gouna - ca. 50 til 90 minutter

Makadi Bay - ca. 50 til 90 minutter

Vi bestræber os på at overholde oplyste transfertider, men trafik og mange hotelstop kan forlænge transfertiden.

VISUM
Når du rejser til Rødehavet i Egypten, skal du have et visum. Du kan læse mere om visumreglerne her:  VISUM TIL EGYPTEN
Information Egypten

Hovedstad:
Hovedstaden i Egypten er Cairo.

Sprog:
Egyptens officielle sprog er arabisk. I turistområderne tales ofte engelsk, tysk og/eller fransk.

Tidsforskel: 

Egypten skifter til sommer- og vintertid. I slutningen af april skifter Egypten til sommertid. I slutningen af oktober skiftes der til vintertid.

Valuta:
Den egyptiske valuta kaldes pund. Mange steder kan du også benytte euro eller amerikanske dollars. I de fleste turistområder accepteres de mest almindelige kreditkort, og der findes også hæveautomater, disse er dog jævnligt ude af drift.

BEMÆRK: De egyptiske banker accepterer ikke danske kroner mere, så du kan ikke bruge danske penge som betalingsmiddel nogen steder i Egypten. Medbring euro eller dollars hvis du ønsker at veksle lokalt.

Mange forretninger i udlandet tilbyder at tage imod betaling i danske kroner. Det betyder, at du nogle steder kan betale i danske kroner, når du betaler med dit Visa/Dankort, MasterCard eller Maestro i udlandet. Du skal dog være opmærksom på, at vekselkursen meget sjældent er i din fordel.

Religion:
I Egypten er ca. 95% af befolkningen muslimer, og religion spiller en stor rolle i de lokale egypters daglige liv. På feriedestinationerne ved Rødehavet vil du ikke mærke meget til dette, men tager du på udflugt til Luxor eller Cairo, anbefaler vi, at du tager højde for at bære passende beklædning. Sørg for at skuldre og knæ er tildækket.

Ramadan:
Ramadanen spiller en vigtig rolle i Egypten. Selv om det ikke er alt, der holder lukket i turistområderne, er det noget, man skal tage højde for. Datoerne for afholdelse af Ramadan afhænger af månekalenderen.

Specialbagage:
Hvis du ønsker at medbringe specielbagage, kan du angive dette i 'Trin 1' din online booking. Har du angivet dette, kontakter vi dig efter din bestilling, for at arrangere nærmere. Eksempler på specielbagage kan være: kitesurfing udstyr, dykkerudstyr, golfudstyr, cykel, surfbræt, musikinstrumenter og fiskeriudstyr.

Bemærk, at din specielbagage ikke altid kan medtages i den normale transfer. I nogle tilfælde opkræves et ekstra gebyr for at medtage specialbagage i normal transfer. Dykkerudstyr kan medbringes i normal transfer, uden ekstra omkostninger. I visse tilfælde kan en specialtransfer være nødvendigt. Omkostninger forbundet ved dette, er for egen regning. Når du har angivet specielbagage i din online booking, vil vi efterfølgende gennemgå mulighederne for transfer.

Bemærk venligst, at en drone er strengt forbudt at medbringe i Egypten. Hvis du gør det, skal dronen efterlades i lufthavnen.

Strøm:
I Egypten bruger man 220 volt som i Danmark, stikhullerne er dog ofte smallere end i Danmark, og det kan derfor være nødvenligt med en adapter.

Pas og visum:
Du skal have visum, når du tager på ferie til Hurghada og Marsa Alam.

Du kan købe et visum på flere måder:
1.Direkte når du foretager reservationen eller gennem Sunwebs kontaktcenter. Du vil modtage en voucher sammen med dine rejsedokumenter, som du skal aflevere til den lokale Sunweb-repræsentant ved ankomsten til lufthavnen i Egypten. Det koster 230 DKK.
2.Via bankskranken i lufthavnen (koster ca. 27 USD + skat. Denne pris kan ændres af myndighederne). Ventetiden kan være lang her. Det anbefales at have kontanter med sig.
Du kommer ofte hurtigere igennem, hvis visummet allerede er købt på forhånd. Du slipper også for at skulle håndtere svingende valutakurser og behøver ikke længere at have kontanter i lommen, når du rejser. Prisen inkluderer den service, der leveres, så alt er ordnet for dig både online og i lufthavnen. Priserne hos lokale visumudbydere kan variere i forhold til vores pris. Vi har ingen kontrol over dette, da valutakurserne kan svinge.
Der udleveres et "indrejsekort" på flyet, som skal udfyldes, inden man passerer gennem tolden. Dette er uafhængigt af visummet.
* Denne type visum er gyldigt i 30 dage fra ankomstdagen. Så snart man forlader landet igen, er visummet ugyldigt.
* Hvis du ønsker at opholde dig i Egypten i 30 dage eller mere, skal du ansøge om visum på den egyptiske ambassade.
* Er du ikke dansk statsborger? Så kan du henvende dig til din ambassade eller dit konsulat for at få flere oplysninger.

Bemærk venligst, at rejsende til Sharm el Sheikh kan ofte nøjes med et Sinai Only-visum, der fås gratis i lufthavnen ved ankomst og blot er et indrejsestempel. Med et Sinai Only-visum har du kun tilladelse til at opholde dig i og omkring Sharm el Sheikh by og Dahab samt den omkringliggende ørken (udflugter som alm. Dykning, snorkling, quad bikes og beduinaftener kan godt gennemføres). Visummet gælder i 15 dage. Hvis du ønsker at tage på udflugt til Cairo eller Luxor, skal du dog købe et visum til Egypten til ca. 230 DKK pr. person.

Dit pas skal være gyldigt i 6 måneder efter din hjemrejsedato. Alle uanset nationalitet og alder skal have eget pas ved indrejse i Egypten inkl. babyer.

Mad og drikke:
Det egyptiske køkken kombinerer flere forskellige køkkener. Både persiske, græske, franske, tyrkiske og italienske påvirkninger kan findes i de egyptiske retter. I Egypten finder du en masse falafel, en ret lavet af kikærter, der serveres i pitabrød. Det er lækkert med en yoghurt/ hvidløgssauce til! Linsesuppe er også regelmæssigt på menuen.

Egypterne har også en sød tand. De drikker sød te og kaffe. Efter måltidet eller i løbet af en rolig aften ryges ofte en sisha (vandpibe).
Hotellets/lejlighedens restauranter serverer ofte primært buffetretter af international karakter.
Vandet i Egypten er ikke som det, du er vant til i Danmark. Det anbefales ikke at drikke vand fra hanen. Det er bedst at købe vand på flaske i supermarkedet eller på indkvarteringen.
Kød i Egypten er halal.

Drikkepenge:
Bakshish er det egyptiske ord for drikkepenge, og det er normalt at lægge ca. 10% i drikkepenge. Det er meget normalt at give drikkepenge til både tjeneren, receptionisten, rengøringspersonalet, barmanden, piccolo, buschaufføren og mange andre.

Bemærk at service tax ikke er drikkepenge, men en påkrævet skat.

Åbningstider:  
Forretningerne er almindeligvis åbne fra kl. 9 – 13 og fra 17-22, og i turistområderne holdes der sjældent lukket midt på dagen. Det er ikke ualmindeligt at visse forretninger holder lukket fredag og lørdag. Under Ramadan kan butikker og banker have andre åbningstider.

Helligdage:
* Kroptisk jul (fejres kun af det koptiske folk): 7. januar
* Sinai befrielsesdag: 25. april
* Arbejdernes dag: 1. maj
* Ramadan: Datoer varierer fra år til år
* Dag for evakuering af Suez-kanalen: 18. juni
* Revolutionsdag: 23. juli
* Offerfest: 30. juli - 3. august
* Forsvarets dag: 6. oktober
* Suez-dagen: 24. oktober
* Sejrsdag: 23. december

Mobiltelefoni:  
Hvis du har udenlandstelefoni i dit abonnement, kan du bruge din telefon i Egypten. Da telefontaksterne er høje, kan det dog anbefales at begrænse brug af mobiltelefonen.

Wifi:

En del af vores hoteller tilbyder wi-fi på hele eller i dele af hotellets område. Du skal dog være opmærksom på, at kvaliteten svinger meget. Forbindelserne kan specielt være besværlige i perioder, hvor der er mange gæster på de enkelte hoteller og resorts.

Er du afhængig af en internetforbindelse fx i forbindelse med arbejde, anbefaler vi, at du på hotellet tilkøber efter en fast forbindelse, hvis dette er muligt. Alternativt kan du et lokalt datakort for et mindre beløb.

Vaccination:
Du kan finde ajourførte oplysninger om vaccinationer på: https://www.sikkerrejse.dk/vaccinationer/egypten/

Sundhed:
De fleste hoteller har en læge tilknyttet, som ofte har en tilkaldevagt 24 timer i døgnet. Enkelte læger holder ofte også rådgivningstimer på hotellet. Apoteker kan genkendes ved ordet "pharmacy". 

Nødstilfælde:
Hvis du får brug for politiet under din ferie, skal du ringe 122 og ved brand ringes 180. Får du brug for en ambulance, skal du ringe 123.

Guideservice:

Et internationalt guideteam er til stede i Egypten. Der vil være en engelsk- eller dansktalende guide som byder dig velkommen i lufthavnen.

Læs mere om Egypten