8,9
Fantastisk

  • Luksuriøst resort
  • I nærheden af gondolen
  • Stor, omfattende wellness

På en unik beliggenhed i Wagrain, kun 130 meter fra Wagrains gondolerne, finder du det luksuriøse Hotel Adapura. Dette luksuriøse resort åbner sine døre i vintersæsonen og kan ud over smukke værelser i Alpin stil og et stort wellnesscenter også tilbyde dig et unikt "dine around"-koncept i de 4 tilhørende restauranter. Et stilfuldt og fuldstændigt passende koncept. Et ideelt hotel for et luksuriøst ferieophold i din sommerferie.

Værelsernes indretning er inspireret af alperne og er minimalistisk trendy. Blandt andet takket være den smukke kombination af træ og varme farver vil du omgående føle dig hjemme her. Efter en god nattesøvn kan du om morgenen nyde en kop kaffe og den pragtfulde udsigt til bjergene fra din balkon.

Om morgenen kan du i buffetrestaurant Pura Alm nyde af en meget omfattende morgenbuffet så at du kan påbegynde din skidag fuld af energi. Hos Hotel Adapura har man et unikt middagskoncept. Der er fire stilfulde restauranter, der tilbyder dig et udvalg af dejlige internationale retter fra forskellige lande under dit ophold. I den typisk østrigske restaurant Pura Alm spiser du i en typisk alpin atmosfære og nyder du det lokale køkken. Ved Restaurant Piazza kan du hver dag spise friskbagte pizzaer og pastaer, og i Restaurant Place to Meat serveres de lækreste kødretter/burgere. Endelig er der også Adasia: denne restaurant serverer dejlige asiatiske retter.

I den stilfulde Adapura Living Room lounge kan du slappe af med en kop kaffe eller læse en bog om dagen og nyde den knitrende ild i den åbne pejs. Stilfuld musik og lækre drinks gør et perfekt ophold i loungen komplet. Har du lyst til at slappe af? Derefter kan du besøge det store wellnessområde på ikke mindre end 1.000 m2.

Det er ikke muligt at vise værelser

Forplejning

All Inclusive
8.9
Fantastisk
Baseret på 55 anmeldelser

{N} Gæsters anmeldelser

 
7.9
Review title
7.9
Review title

Anmeldelser

8,9
Fantastisk Baseret på 55 anmeldelser

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Mest bestilt af: Med partner
Fantastisk
Godt
Middel
Under middel
Utilfredsstillende
9,5
Beliggenhed
8,4
Børnevenlighed
8,9
Faciliteter
9,1
Værelse / lejlighed
8,5
Service / gæstfrihed
8,4
Valuta for pengene
8,6
Indkvartering generelt
9,3
Rengøring

Gæsters anmeldelser

Rejsetype
Vis kun anmeldelser på dansk

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Destination

Salzburgerland

Opdag Salzburgerland

Omgivelser

Information Østrig

Hovedstad:
Østrigs hovedstad er Wien.

Sprog:
Det officielle sprog er tysk, men du kan ofte klare dig med engelsk.

Tid:
Der er ikke tidsforskel mellem Danmark og Østrig. Dette gælder både sommer og vinter.

Valuta:
Østrigs officielle valuta er euroen. Der findes hæveautomater mange steder, hvor du kan hæve kontanter. Nogle steder er det også muligt at betale med kreditkort.

Spænding:
Spændingen er 230 volt. Du har ikke brug for et adapterstik.

Rejsedokumenter:
Du skal være i besiddelse af et gyldigt pas eller identitetskort.

Nødnummer:
Alarmnummeret i Østrig til politi, ambulance og brandvæsen er 112.

Rejse i bil til Østrig:
- Hastighedsgrænsen på motorveje er 130 km/t. På nogle motorveje er hastighedsgrænsen 110 km/t mellem kl. 22:00 og 05:00. Dette signaleres lokalt.
- I Østrig er det obligatorisk at have følgende med i bilen:
Faretrekanten
Førstehjælpskasse
Sikkerhedsvest med refleksstriber. Føreren skal bære dem, når han/hun forlader bilen på veje uden for bebyggede områder i tilfælde af nedbrud eller ulykker. Sikkerhedsveste kan bl.a. købes hos ANWB.
Når du rejser til Østrig via Belgien, skal du også have en ildslukker med i bilen.
- På alle motorveje i Østrig er det obligatorisk at have en vejafgiftsvignet for motorkøretøjer på op til 3.500 kg. Undtagelsen er en række Sondermautstrecken, hvor der ikke kræves vignet, men hvor der skal betales en separat vejafgift.  En oversigt over betalingsveje og takster findes bl.a. på ANWB's websted.
For køretøjer (herunder autocampere) med en vægt på over 3 500 kg er en GO-boks obligatorisk på motorveje.
En separat vignet er ikke nødvendig for en trailer.
På A14 mellem den tyske grænse og afkørsel Hohenems (mod den schweiziske grænse) kan man vælge mellem en vignet og et dagskort (KorridorVignette).
Vignetkravet gælder også for strækningen af A12 mellem den tyske grænse og afkørslen Kufstein-Sud. I en tidsubegrænset periode vil denne strækning dog ikke blive kontrolleret for vignetbesiddelse for køretøjer på op til 3500 kg. Vignetten er dog fortsat obligatorisk, og hvis du ikke medbringer den, er det på dit eget ansvar.
Du kan købe vignetten hos ANWB eller i Østrig ved de større grænseovergange. En vignet til 10 dage til bilen koster 10,50 €. En vignet for 2 måneder til bilen koster 25,90 €.

Hvis du overnatter i Tyskland under din bilferie til Østrig:
- Miljømærkat til bycentre Tyskland kræves: Et stigende antal tyske byer forbyder forurenende biler i deres bymidter. Kun en miljømærkat giver adgang til bymidter og visse B-veje (Umweltzone). Udenlandske turister skal også have et miljømærkat på deres bil. Disse miljømærkater (Umweltplaketten) kan købes hos ANWB eller hos de tyske prøvningsmyndigheder TÜV og Dekra.
Du kan finde en ajourført liste over byer med Umweltzones og deres størrelse på det tyske Umweltbundesamts websted.

Mad og drikke:
Østrig er kendt for sine ægte, traditionelle wienerschnitzels, Sachertorte, kaiserschmarrn og glühwein. Wiener rostbraten med spätzle, mange fantastiske vildtretter og regionale specialiteter er også kendt langt ud over landets grænser. Drikkevarerne er lige så lækre som retterne. G'spritztes (vin med brus- eller kildevand) som en fremragende tørstslukker, gode ørkenvine, de mange typer (lokalt brygget) øl og naturligvis snaps satte Østrig også på det gastronomiske landkort.

Drikkepenge:
I Østrig er det almindeligt at runde det samlede beløb op i barer og restauranter.

Åbningstider:
I Østrig er butikkerne normalt åbne mandag til fredag kl. 09:00 - 18:00. Torsdag aften er der shoppingaften, hvor butikkerne har åbent indtil kl. 19:30. Om lørdagen har nogle butikker åbent til kl. 13:00 og andre til kl. 17:00.

Læs mere om Østrig