Solrejser
  • Forside
  • Søg & book
Skiferie
  • Forside
  • Søg & book
Krydstogt
Tilbud
8,3
Fantastisk

  • Familievenligt hotel
  • Grønne omgivelser
  • Vandrutsjebaner

Hotel Grand Yazici Club Turban er et dejligt Ultra All Inclusive hotel beliggende i smukke omgivelser mellem Marmaris og Icmeler, omgivet af skov og lige ned til stranden. Hotellet er en perfekt base for både par og familier med børn, som gerne vil tilbringe meget tid på hotellet, og som vægter høj standard og lækre omgivelser højt. Her er flere poolområder for både børn og voksne, heraf et med vandrutsjebaner, som helt sikkert vil være et hit blandt børn og andre vandhunde. På Grand Yazici Club Turban finder du også et stort udvalg af forskellige aktiviteter, bl.a. tennisbaner, fitnessrum, legeplads og et indbydende spa/wellness center for blot at nævne nogle få. Værelserne ligger i hovedbygningen eller i mindre bygninger spredt rundt i haven. Opholdet er med Ultra All Inclusive, hvor måltider, snacks og drikkevarer er inklusiv i prisen. Kan du løsrive dig fra hotellet, anbefaler vi en spadseretur ad strandpromenaden til enten Marmaris eller Icmeler.

Det er ikke muligt at vise værelser

Forplejning

Ultra all Inclusive

Alle måltider serveres fra buffet.
- Morgenmad fra 07:00 - 10:00
- Sen morgenmad 10:00 – 10:30
- Frokost fra 12:30 - 14:00
- Snacks fra 12:00 – 16:00
- Kaffe, te og kage fra 10:00 – 00:00
- Aftensmad fra 18:30 - 21:00
- Midnatssuppe og sandwich fra 23:00 – 06:00
- Lokale (samt udvalgte importerede) alkoholiske og alkoholfri drikkevarer 24 timer i døgnet (fra udvalgte barer)
- 1 x aftensmad i 2 af a la carte restaurant pr. ophold (reservation er påkrævet).
- Minibar indeholder vand og danskvand ved ankomst. Genopfyldes med vand dagligt.

Læs mere om Ultra All Inclusive

8.3
Fantastisk
Baseret på 11 anmeldelser

{N} Gæsters anmeldelser

 
7.9
Review title
7.9
Review title

Anmeldelser

8,3
Fantastisk Baseret på 11 anmeldelser

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Mest bestilt af: Familie
Fantastisk
Godt
Middel
Under middel
Utilfredsstillende
8,5
Beliggenhed
8,8
Børnevenlighed
8,9
Faciliteter
8,2
Værelse / lejlighed
8,5
Service / gæstfrihed
7,5
Valuta for pengene
8,5
Indkvartering generelt
8,6
Rengøring

Gæsters anmeldelser

Rejsetype
Vis kun anmeldelser på dansk

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Destination

Marmaris kysten

Opdag Marmaris-kysten

Omgivelser

Bemærk
Værelserne ligger enten i hovedbygningen eller i mindre bungalowbygninger spredt rundt i haven. Værelsesfordelingen er "run of the house", og indkvarteringen kan således ikke garanteres i hverken hovedbygning eller bungalows.
Transport

Du flyver direkte til Bodrum eller Dalaman. Flyvningen tager omkring 4 timer og 30 minutter. Ved ankomsten til lufthavnen mødes du af vores danske guider eller en lokal repræsentant for Sunweb.

Flytider
I de fleste tilfælde vil du kunne se flytiderne, når du bestiller online. Hvis afgangstiderne ikke bliver vist, er de endnu ikke kendt af os. Alle offentliggjorte flytider kan ændres uden forbehold.
Transfer
Transfer er ikke inkluderet i rejsens pris. Det er muligt at tilkøbe transfer ved bestilling af rejse.Transporttiden fra Bodrum er som følger:

- Marmaris - ca. 135 minutter (fra Dalaman ca. 90 minutter)

- Içmeler - ca. 140 minutter (fra Dalaman ca. 130 minutter)

- Hisaronu (nær Marmaris) - 180 minutter (fra Dalaman ca. 90 minutter)

- Fethiye - 200 minutter (fra Dalaman ca. 60 minutter)

Vi bestræber os på at overholde oplyste transfertider, men trafik og mange hotelstop kan forlænge transfertiden. Vær opmærksom på, at der på nogle transferture bliver holdt en pause på ca. en halv time. I nogle tilfælde vil bussen blive låst under denne pause, og alle gæster skal derfor forlade bussen.

Information Tyrkiet

Hovedstad:
Hovedstaden hedder Ankara.

Tidsforskel:
Tyrkiet er én time foran Danmark, når det er sommertid i Danmark. Når vi har vintertid i Danmark er Tyrkiet 2 timer foran.

Sprog:
Det officielle sprog er tyrkisk. I turistbranchen og storbyerne taler de fleste engelsk eller tysk.

Valuta:
Den lokale valuta er Tyrkiske Lira (TL). De fleste steder kan du også betale med Euro, dog ikke altid til den mest fordelagtige kurs. Bemærk at foruden det hævegebyr, som betales til din danske bank, betales også et hævegebyr på ca. 5% til den tyrkiske bank.

Ramadan:
Ramadanen er en vigtig højtid i Tyrkiet, og mange butikker og restauranter vil holde lukket i perioden. Dette gælder dog ikke altid i de turistede områder.

Drikkepenge:
I Tyrkiet er det kutyme at give drikkepenge til ansatte i servicebranchen. Lønningerne i servicebranchen er lave, og de ansatte i servicefag lever delvist af deres drikkepenge. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, som du vælger at besøge. Vi opfordrer til, at du følger og respekterer denne skik og giver drikkepenge til ansatte i servicefag, så som tjenere, rengøringspersonale, taxachauffører, lokalguider osv. På hoteller, restauranter, cafeer osv. forventes det, at du giver ca. 10 % af regningens pris i drikkepenge. Bemærk, at der enkelte steder er lagt en ”service charge” på regningen, i så tilfælde forventes du ikke at give yderligere drikkepenge.

Elektricitet:
I Tyrkiet benyttes 220 Volt som i Danmark. Det kan anbefales at medbringe adapter til elektriske apparater med trebenet stik, da stikdåserne i Tyrkiet kun er til to ben.

Mad og drikke:
Det tyrkiske køkken er alsidigt og internationalt. Hotellerne tilbyder ofte retter i buffetform med et internationalt præg. Tyrkiet er bedst kendt for sine kebab-sandwiches. Hvis du kan lide søde sager, kan nu nyde en kop tyrkisk te eventuelt med et lækkert stykke baklava til.

Vi anbefaler, at du kun drikker vand fra flaske og aldrig fra hanen, og at du er varsom med isterninger, med mindre disse er lavet på kildevand.

Mobiltelefon:
En dansk mobil virker som udgangspunkt også i Tyrkiet. Tjek eventuelt for en sikkerheds skyld med din telefonudbyder, om du er tilmeldt udlandstelefoni. Vær varsom med brug af dataroaming, da dette er meget dyrt på et dansk abbonement i Tyrkiet. Det kan ofte betale sig at købe et telefonkort i Tyrkiet, hvis du gerne vil ringe hjem i løbet af ferien.

Transport:
Det er nemt og billigt at komme rundt med de lokale minibusser, ”dolmus”. Der står i forruden, hvor bussen kører til, og når du rækker hånden ud, stopper bussen. Du betaler blot, inden du stiger af. Bussen stopper hvor som helst på ruten. De offentlige busser, der kører mellem byerne, er af høj kvalitet og til meget rimelige priser. Desuden er det stadig billigere at køre i taxa i Tyrkiet end i Danmark, men det anbefales at aftale en fast pris inden turens start.

Helligdage:

* Børnenes dag den 23/4

* Atatürk mindedag, ungdoms- og sportsdag den 19/5

* Sejrsdag den 30/8

* Republikkens dag den 29/10

* Fejring efter Ramadanen

Pas & visum:
Danske statsborgere behøver ikke visum i forbindelse med rejser under tre måneders varighed til Tyrkiet. Dit pas skal være gyldigt mindst 150 dage (ca. fem måneder) ved indrejse. Rejser du eller en af dine rejsefæller på fremmedpas eller på pas fra tredje land, beder vi dig venligst kontakte den tyrkiske ambassade vedrørende eventuelle visumregler.

Rejseforsikring:
Den offentlige sygesikring dækker ikke i Tyrkiet. Det er derfor yderst vigtigt at være dækket af en rejseforsikring, når du rejser på ferie til Tyrkiet. Med en rejseforsikring vil du få aktiv og professionel hjælp på stedet, hvis uheldet er ude. Du kan tegne rejseforsikring gennem Sunweb hos AXA forsikring.

Rejsevejledning:
Vi anbefaler dig at læse Udenrigsministeriets rejsevejledning til Tyrkiet på
https://um.dk/ 

Vaccination:
Der kræves ingen vaccinationer for at rejse til Tyrkiet. Vi anbefaler dog, at du spørger din egen læge til råds eller læser nærmere på
https://www.vaccination.dk/. 

Nødstilfælde:

Politiets alarmnummer i Tyrkiet er 155. For ambulancen skal du ringe 112, og nødnummeret til brandvæsenet er 110.

Betaling af udflugter mm.:
Betaling af udflugter og anden betaling til guiden foretages i euro eller med betalingskort.

Læs mere om Tyrkiet